QUADERN D'ORTOGRAFIA

Suport per a la impartició del curs "Competències bàsiques i ortografia" de l'Escola de Tardor 2012 del Col·legi de Llicenciats.


divendres, 28 de setembre del 2012

DICTAT


http://www.slideshare.net/Joanprofe/dictat1-8345659
http://www.slideshare.net/Joanprofe/dictat2-8350017
http://www.slideshare.net/Joanprofe/dictat3
http://www.slideshare.net/Joanprofe/dictat-4
http://www.slideshare.net/Joanprofe/dictat-5
Publicat per joanbustossobrellibres a 16:40
Envia per correu electrònicBlogThis!Comparteix a XComparteix a FacebookComparteix a Pinterest

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entrada més recent Entrada més antiga Inici
Subscriure's a: Comentaris del missatge (Atom)

MATERIALS PER A DESCÀRREGA

  • Les competències bàsiques de l'àmbit lingüístic
  • Article per estimular l'expressió escrita partint d'unes hipotètiques "memòries"
  • Article sobre motivació a llegir en veu alta a l'aula.
  • Article sobre les llegendes urbanes i la seva utilització a classe.



I ara, qui és més alta, tu o jo?


contador de visitas
contador de visitas

ORTOGRAFIA MEDIÀTICA

  • Se'n parla a França, se'n parla a la tele...

I TU, QUÈ EN PENSES?

  • Quin sentit té tornar un treball ple de correccions en vermell?
  • S'ha de baixar punts per faltes d'ortografia?
  • xq no tnk fcilitt x scriure msstgs d txt?
  • Com s'ha de valorar un dictat? Com valorar l'expressió escrita?
  • És útil fer copiar les faltes corregides en acabar un dictat?
  • Quines són les "bèsties negres" ortogràfiques de cadascú?
  • Què s'ha de fer amb els nois i noies de la "generació polze"?

PUBLICACIONS

Letras en juego. El antídoto contra las faltas de ortografía. (coordinació dels Quaderns per a 1r, 2n, 3r i 4t d'ESO). Barcanova. 2012.
Música amagada (novel·la). Barcanova. 2011.
Lletres a lloc. L'antídot contra les faltes d'ortografia. (Quaderns per a 1r, 2n, 3r i 4t d'ESO). Barcanova. 2011






Arxiu del blog

  • ▼  2012 (7)
    • ▼  de setembre (7)
      • PEL TEU COMPTE
      • PARAULES EN JOC
      • TOT A PUNT
      • PARLEM DE...
      • DICTAT
      • ULL VIU!
      • DECLARACIÓ D'INTENCIONS

Dades personals

joanbustossobrellibres
Visualitza el meu perfil complet

Seguidors

OBJECTIUS

1. Reflexionar sobre els processos per a l'apropiació de les convencions gràfiques i del paper transversal que juguen en la millora de l'expressió i en l'assoliment de les competències bàsiques. 2. Explicitar la relació indissoluble existent entre comprensió lectora/expressió escrita/ortografia (=grafies, puntuació, presentació) 3. "Descobrir" el paper primordial del dictat, en totes les seves variants, per a la integració de destreses. 4. Analitzar un seguit d'activitats concebudes per a l'adquisició (raonada, progressiva i significativa) de les convencions gràfiques. 5. Compartir de manera activa recursos, concepcions, idees, dubtes...

ORTOGRAFIA

Ortografia: del grec clàssic "ortho" (correcte) i "graphia" (escriptura). Branca de la gramàtica normativa que estableix l'escriptura correcta dels mots i d'altres signes gràfics d'una llengua. "Les regles d'ortografia". "Una falta d'ortografia".

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Una competència és la capacitat d' aplicar coneixements, habilitats i actituds apresos en diferents contextos. Conseqüentment les competències bàsiques són aprenentatges necessaris per ser aplicats en un procés d’aprenentatge-ensenyament integrador. En assolir-les, l'alumnat queda capacitat per a la realització personal, l’exercici de la ciutadania activa, la incorporació satisfactòria a la vida adulta i el desenvolupament d’un aprenentatge permanent.
Tema Picture Window. Imatges del tema creades per dino4. Amb la tecnologia de Blogger.